Metoda Marii Montessori

Podstawowym założeniem w pedagogice Marii Montessori jest stwierdzenie, że każde dziecko jest inne i powinno rozwijać się zgodnie z indywidualnymi planami rozwojowymi. Są to jego możliwości, kompetencje i umiejętności, umożliwiające dziecku samodzielną i najbardziej efektywną naukę.
Maria Montessori była prekursorką nowoczesnej pedagogiki „przenikniętej duchem miłości, humanitaryzmu i tolerancji”, gdzie najważniejsze jest dziecko, które rozwija się poprzez zabawę i indywidualne zdobywanie doświadczeń. Pedagogika ta opiera się na tym, co interesuje dziecko, pobudza jego ciekawość, sprzyja jego uniesieniom i sprawia mu satysfakcję, a tym samym prowadzi do sukcesu.

            Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Główna idea metody wyraża się w stwierdzeniu, że posługiwanie się ruchem jest narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. Opracowany przez W. Sherborne system ćwiczeń wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi w trakcie tzw. „baraszkowania”. Prostota i naturalność są głównymi walorami metody Weroniki Sherborne i stanowią o jej wartości i powodzeniu.

            Podstawowe założenia metody, to rozwijanie przez ruch:

  • świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

Dziecko poznaje więc własne ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej innego człowieka, uczy się współpracować, zdobywa zaufanie do siebie i innych, a czując się bezpieczne może stać się twórcze. Ruch jest zabawą, która daje przeżycie radości i dzielenia jej z innymi, co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych.

            Metoda umuzykalniająca Metodą E.E. Gordon'a

Podstawowym zadaniem zajęć jest rozumienie muzyki i tworzenie jej za pomocą własnego instrumentu jakim jest głos, a dzięki harmonijnemu i rytmicznemu poruszaniu się zdobycie poczucia rytmu. Zajęcia umuzykalniające prowadzone metodą Gordona poprawiają także płynność mowy, dykcję oraz umiejętność koncentracji u dzieci, co pozytywnie wpływa na ich rozwój intelektualny.
Zajęcia te prowadzone są w formie śpiewanek i rytmiczanek wykonywanych w ruchu, bezpośrednio kierowanych do dzieci. Początkowo osłuchują się one ze śpiewanymi motywami, piosenkami, potem jednak włączają się do "muzycznej rozmowy", a w efekcie do improwizacji.

 

 

Regulamin

Zobacz szczegóły regulamin żłobka Maya

czytaj więcej

 

Facebook

Ciekawy co się u nas dzieje? Zobacz też.

czytaj więcej

 

Karta zgłoszenia

Pobierz dokument karty zgłoszenia twojego dziecka.

czytaj więcej

 

Napisz do Nas

 Masz pytanie? Skorzystaj z formularza i napisz do nas.

czytaj więcej

 

Statut

Statut naszego żłobka "Maya" w Poznaniu.

czytaj więcej