Plan Dnia

            Żłobek Maya czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 – 18:00

6:30 – 9:00 – Powitanie Dzieci. Zabawy swobodne, manipulacyjne, konstrukcyjne dźwiękonaśladowcze. Czytanie bajek.

9:00 – 10:20 – I śniadanie. Zajęcia dydaktyczne według programów:

  • Czekalska R., Gaj A., Lauba B., Matczak J., Piecusiak A., Sosnowska J.

            „Odkryjmy Montessori raz jeszcze...”

  • Dziedziewicz D., Karwowska E., Gajda A., „Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka”

Zabawy gimnastyczno-ruchowe wg Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

10:20 – 12:00 – II śniadanie / rytmika / plastyka / zajęcia z Życia Codziennego, oraz praca z materiałem sensorycznym wg Metody Marii Montessori / Zabawy ogólnorozwojowe – zajęcia umuzykalniające wg Metody E. E. Gordon'a / Zabawy na świeżym powietrzu.

12:00 – 15:00 – Obiad I danie (zupa) / Odpoczynek – leżakowanie dla chętnych Dzieci / zajęcia wyciszające m.in. słuchanie bajek oraz muzyki

15:00 – 16: 30 – Obiad II danie / zabawy swobodne / zajęcia umuzykalniające wg Metody E.E. Gordon'a / zajęcia plastyczne / czytanie literatury dziecięcej / zabawy na świeżym powietrzu

16:45 – 18:00 – Podwieczorek / zabawy relaksacyjne / lekcja ciszy wg Metody Marii Montessori  / zabawy w ogrodzie / zabawy dowolne / spotkanie z dziecięcą literaturą / oczekiwanie na Rodziców

Plan dnia dostosowany jest do potrzeb i wieku Dzieci.

Po każdym posiłku oraz zabawie na świeżym powietrzu Dzieci wykonują czynności higieniczne (mycie rączek).

Powyższa propozycja zajęć jest ramowym harmonogramem dlatego też w zależności od okoliczności może ulegać zmianom.

 

Plan rozwoju i edukacji naszych maluszków w kwietniu

 

 

Tydzień 2 ( 8.04.2013 – 12.04.2013) Wiosna na wsi

 

 Poniedziałek (8.04.2013) Co słychać na wsi?

 

 Cel ogólny:Rozwijanie koncentracji uwagi

  Cele szczegółowy:Dziecko uważnie słucha wiersza

 

 

 Wtorek (9.04.2013) Nowinki z wiejskiego podwórka

 

 Cel ogólny: Rozwijanie mowy

 Cel szczegółowy: Dziecko potrafi nazwać zjawiska występujące na wsi

 

 Środa (10.04.2013) Rodzina kury

 

 Cel ogólny: Rozwijanie pamięci

 Cel szczegółowy: Dziecko zna prosty utwór literacki

 

 Czwartek (11.04.2013) Kocie zabawy

 

 Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek

  Cel szczegółowy: Dziecko próbuje śpiewać piosenkę

 

 Piątek (12.04.2013) Awantura na podwórku

 

 Cel ogólny: Rozwijanie sprawności manualnych

  Cel szczegółowy: Dziecko wykonuje wydzierankę

 

 

 Tydzień 3 (15.04.2013 – 19.04.2013) – Dbamy o Ziemię

 

 Poniedziałek (15.04.2013) Drzewa wokół nas

 

 Cel ogólny: Uwrażliwienie na potrzeby przyrody

  Cel szczegółowy: Dziecko poznaje elementy z jakich składa się drzewo

 

 Wtorek (16.04.2013) Chcemy by wokół było czysto

 

 Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności słuchania utworu literackiego i uważne słuchanie nauczyciela na temat treści wiersza

  Cel szczegółowy: Dziecko uważnie słucha opowiadania

 

 

 Środa (17.04.2013) Komu potrzebna jest woda?

 

 Cel ogólny: Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

  Cel szczegółowy: Dziecko wie, komu potrzebna jest woda i jakie ma zastosowanie

 

 Czwartek (18.04.2013) Powietrze wokół nas

 

 Cel ogólny: Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej

  Cel szczegółowy: Dziecko ozdabia sylwetę latawca według własnych pomysłów

 

 Piątek (19.04.2013) Ecie-pecie co z tym śmieciem

 

 Cel ogólny: Ilustrowanie muzyki ruchem

  Cel szczegółowy: Dziecko ilustruje muzykę ruchem

 

 

 Tydzień 4 (22.04.2013 – 26.04.2013) Wiosenna łąka

 

 Poniedziałek (22.04.2013) Jakie zwierzęta spotykamy na łące?

 

 Cel ogólny: Poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące

 Cel szczegółowy: Dziecko wymienia nazwy wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę

 

 Wtorek (23.04.2013) Biedroneczki są w kropeczki

  Cel ogólny: Rozwijanie sprawności manualnych

Cel szczegółowy: Dziecko wykonuje biedronkę techniką origami

 

 Środa (24.04.2013) Motyle motylki

 

 Cel ogólny: Rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości

  Cel szczegółowy: Dziecko aktywnie uczestniczy w proponowanych zabawach

 

 Czwartek (25.04.2013) Ślimak, ślimak - pokaż rogi

 

 Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza

  Cele szczegółowe: Dziecko uważnie słucha wiersza i opowiadania jego treści przez nauczyciela

 

 Piątek (26.04.2013) O czym kumkają żaby i brzęczą pszczoły?

 

 Cel ogólny: Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

  Cel szczegółowy: Dziecko rytmicznie klaszcze i próbuje śpiewać piosenkę

 

 

Tydzień 5 (29.04.2013 – Cień

 

  Poniedziałek (29.04.2013) Czyj to cień?

Cele ogólne:

  Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

 Rozwijanie twórczej ekspresji

 Doskonalenie umiejętności manualnych

 

 Cell szczegółowy:Dziecko rozpoznaje cień różnych rzeczy, przedmiotów, postaci

 

 Wtorek (30.04.2013) Rysujemy uśmiechnięte słoneczko

 

Cele ogólne:

  Stosowanie ruchu jako czynnika stymulującego rozwój i sprawność

 Określenie długości przedmiotów w zabawie, stosowanie określeń: krótki, długi

 Uwrażliwienie na muzykę wysoką i niską

Rozwijanie zmysłu dotyku

Cele szczegółowe:

  Dziecko potrafi rozpoznać przedmiot krótki i długi

 Dziecko potrafi rozpoznać wysokie i niskie tony muzyki i zilustrować ją ruchem.

 

 

 

 

 

Regulamin

Zobacz szczegóły regulamin żłobka Maya

czytaj więcej

 

Facebook

Ciekawy co się u nas dzieje? Zobacz też.

czytaj więcej

 

Karta zgłoszenia

Pobierz dokument karty zgłoszenia twojego dziecka.

czytaj więcej

 

Napisz do Nas

 Masz pytanie? Skorzystaj z formularza i napisz do nas.

czytaj więcej

 

Statut

Statut naszego żłobka "Maya" w Poznaniu.

czytaj więcej